Home » Onze Diensten » Brand Development

Brand Development

Welke unieke waarde voeg jij toe voor je klant? Laat het zien met een sterke merkidentiteit!
Gefeliciteerd! Je hebt een mooi product ontwikkeld, je biedt een dienst aan die waarde toevoegt, of misschien heb je zelfs een geheel nieuw concept in gedachten. Helaas zul je niet de enige zijn. Tenzij je Bill Gates bent en met een briljante nieuwe uitvinding komt waarvoor je direct patent kunt aanvragen, zul je waarschijnlijk te maken krijgen met andere vissers die jouw vijver willen leeg vissen. Met andere woorden, je zult te maken krijgen met concurrenten die jouw potentiële klanten hetzelfde product of dienst willen aanbieden. Hoe zorg je dat je potentiële klanten voor jou kiezen en niet voor je concurrent? Het ontwikkelen van een sterke merkidentiteit kan hierbij het verschil maken.

We leven in een uitdagende tijd waarin veel mensen besluiten ondernemer te worden. Dit betekent dat de markt snel verandert, dat het aanbod toeneemt, en dat het belangrijker is dan ooit om op de juiste manier op de vraag in te spelen. Maar wat is een sterk merk? Lees verder om meer te leren over welke vragen je jezelf kunt stellen voor het definiëren van je Unique Selling Points, het verschil tussen red oceans en blue oceans, en hoe je waarde kunt toevoegen voor je klanten op plekken waar je concurrenten dit nalaten.

Hoe onderscheid ik me in de markt?

Voor het antwoord op deze vraag is het in eerste instantie belangrijk om te weten in welke markt je opereert. We hadden het eerder al over andere vissers (concurrenten) die jouw vijver (je markt) leeg willen vissen (je klanten). Om even in de metafoor van het water te blijven: in welke vijver ben je aan het vissen, een red ocean of een blue ocean?.

Hoe bouw ik een sterk merk?

Met behulp van eerder genoemde SWOT-analyse weet je hoe je waarde kunt toevoegen voor je klanten op punten waar je concurrenten dit nalaten. Uit deze analyse volgen je Unique Selling Points: de punten waarop jij unieke waarde kunt toevoegen voor je klanten. Hoe definieer je je USP’s en hoe kun je deze USP’s gebruiken als de fundering voor een sterk merk

Brand development: hoe werkt het?

Wij nemen het volledige proces omtrent brand development voor onze rekening. Hierbij houden we samengevat de volgende stappen aan:

Wat kost brand development?

Wij verzorgen je markt- en concurrentieonderzoek, brengen de sterke en zwakke punten van jouw bedrijf in kaart, definiëren je USPs en vertalen deze in een pakkende merkidentiteit. Uiteraard liggen de eindbeslissingen altijd bij jou, want uit eigen ervaring weten we dat een concept kan aanvoelen als je persoonlijke kindje. Als je een sterke, consistente merkidentiteit hebt ontwikkeld, wil je deze natuurlijk ook uitdragen aan je klanten. Ook hierbij helpen wij je door verschillende vormen van content marketing aan te bieden. Bij een sterke merkidentiteit hoort een professionele, zakelijke website. Daarom bieden wij ook web development aan.

Wat kost het ontwikkelen van een volledige merkidentiteit?

Brand development is maatwerk. De hoeveelheid werk is afhankelijk van het type markt waarin je opereert (red ocean of blue ocean), de fase van ondernemersschap waarin je bevindt, en natuurlijk jouw eigen wensen. Misschien heb je je markt- en concurrentieonderzoek al uitgevoerd, maar kun je nog hulp gebruiken bij het vertalen van je onderscheidend vermogen naar een pakkende naam en slogan. Of misschien merk je dat je huidige positionering niet het gewenste effect oplevert en ben je toe aan een rebranding. Daarom werken wij niet met vaste prijzen, maar stellen we samen met jou een op maat gemaakt pakket samen.

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen doen? Via deze link kun je direct een (vrijblijvende!) offerte aanvragen. Liever eerst persoonlijk kennismaken? Via onze contactpagina nodigen wij je graag uit voor een kop koffie of een virtuele meeting.

Onze klanten & Partners

Onze partners & klanten

Wij zijn altijd op zoek naar ondernemers om mee samen te werken en te verbinden. We komen graag met jou in contact om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen!
SK Online Branding - partner Bridge Marketing
Nique's Agency - klant Bridge Marketing
Sankore Academy - klant Bridge Marketing
Daphne Striekwold - Copywriter Bridge Marketing | blogs & webpages, social media, email marketing

Eerst een kopje koffie?

Elke onderneming is anders en dit vraagt om een unieke en persoonlijke benadering. Wij gaan graag met je in gesprek om te kijken wat we voor je kunnen betekenen. Uiteraard is een gesprek gratis en vrijblijvend!
Let's get in touch

Waar kunnen wij je bij helpen?

Wil je meer informatie ontvangen over onze diensten, heb je een vraag of opmerking over onze content, of lijkt het je gewoon ontzettend gezellig om met ons in contact te komen? Vul dan het onderstaande formulier in en we komen zo snel mogelijk bij je terug!
Bridge Marketing logo Monochrome on Transparent
Building your brand on what makes you stand out.
Google reviews 4.8 / 5
(+31)620148356
info@bridge-marketing.nl
Volg ons op
© 2024 Bridge Marketing. All rights reserved.

Waar kunnen we je mee helpen?







Plan een strategiegesprek




Waar kunnen we
je bij helpen

Wil je meer informatie ontvangen over onze diensten, heb je een vraag of opmerking over onze content, of lijkt het je gewoon ontzettend gezellig om met ons in contact te komen? Vul dan het onderstaande formulier in
Ik geef Bridge Marketing toestemming om mijn gegevens te verwerken*