Home » Helpdesks » 7 tips voor het oplossen van WordPress-problemen en foutmeldingen

7 tips voor het oplossen van WordPress-problemen en foutmeldingen

Één van de eerste uitdagingen waar je als startende ondernemer mee te maken krijgt, is het bouwen van je website. Een professionele, gebruiksvriendelijke website zorgt voor een betrouwbare uitstraling en maakt het makkelijk voor je klanten om in één oogopslag te zien waarvoor ze bij jou moeten zijn. Als je voor het eerst aan de slag gaat met het bouwen van een website in WordPress, kan het zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Veel mensen schieten al in de stress bij woorden als cPanel, interface of plug-in. In dit geval kun je rustig ademhalen, want wij leiden je er stap voor stap doorheen!

Zelfs als je keurig alle stappen volgt en geen spannende dingen uitvoert met je website, kun je met foutmeldingen te maken krijgen. Dit kan super frustrerend zijn als je gewoon rustig aan je website wilt bouwen. Gelukkig is het cliché ook hier van toepassing: voor elk probleem bestaat een oplossing. In dit helpdesk item zullen we enkele tips en technieken bespreken voor het oplossen van WordPress problemen en foutmeldingen.

Probleem? 7 tips om het op te lossen!

  1. Update WordPress en je thema en plugins. Één van de meest voorkomende oorzaken van WordPress-problemen heeft te maken met verouderde software. Zorg ervoor dat je regelmatig je WordPress, thema en plugins bijwerkt naar de nieuwste versie om eventuele bugs en beveiligingsproblemen op te lossen.
  2. Schakel alle plug-ins uit. Zoals we al eerder uitlegden, kunnen teveel (onnodige) plug-ins ervoor zorgen dat je website traag wordt of zelfs foutmeldingen geeft. Als je website problemen blijft vertonen, kunt je alle plug-ins uitschakelen om te zien of dit het probleem oplost. Als het probleem verdwijnt nadat je alle plug-ins heeft uitgeschakeld, kunt je ze één voor één inschakelen om te zien welke plug-in het probleem veroorzaakt.
  3. Controleer de PHP-foutlogboeken. Als er problemen optreden op je website, kunnen er fouten worden opgeslagen in de PHP-foutlogboeken. Je kunt deze logboeken bekijken om te zien welke fouten er worden weergegeven. Om toegang te krijgen tot de logboeken, moet je contact opnemen met je webhostingprovider of je WordPress-configuratie wijzigen om fouten te loggen.
  4. Controleer de WordPress-foutlogboeken. Naast de PHP-foutlogboeken zijn er ook foutlogboeken beschikbaar binnen WordPress. Je kunt deze vinden door de WP_DEBUG-constante in je wp-config.php-bestand in te stellen op ‘true’. Dit geeft alle fouten weer op je website en helpt je de oorzaak van het probleem te vinden.
  5. Controleer je thema. Als je thema niet goed is geconfigureerd of verouderd is, kan dit problemen veroorzaken op je website. Schakel je huidige thema uit en schakel over naar een standaard WordPress-thema zoals Twenty Twenty One. Als het probleem verdwijnt, ligt het probleem waarschijnlijk bij je thema.
  6. Controleer je .htaccess-bestand. Het .htaccess-bestand is een belangrijk configuratiebestand voor je website. Als er iets mis is met dit bestand, kan dit problemen veroorzaken op je website. je kunt dit bestand bewerken via je FTP-client en ervoor zorgen dat de regels correct zijn geconfigureerd.
  7. Vraag om hulp. Als je nog steeds problemen ondervindt met je WordPress-website, kun je altijd hulp vragen aan de WordPress-gemeenschap (jazeker, die bestaat). Er zijn verschillende forums en websites waar je terecht kunt voor hulp, zoals de officiële WordPress-forums en Stack Exchange.

Nog even dit…

Het oplossen van WordPress-problemen kan soms frustrerend zijn, maar met de juiste tools en technieken kunt je het probleem meestal snel oplossen. Door je WordPress, thema en plugins up-to-date te houden, foutlogboeken te controleren en hulp te vragen wanneer dat nodig is, kun je de website snel weer in topconditie brengen. Voor dringende zaken mag je ons ook altijd een berichtje sturen, dan helpen we je graag verder.

Website bouwen uitbesteden?

Denk je na het lezen van dit artikel: nee, ik heb eigenlijk helemaal geen zin om dit allemaal zelf te doen? Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om je website door ons te laten bouwen. Op deze manier krijg je niet alleen een op maat gemaakte, gebruiksvriendelijke website die je klanten direct laat zien waarom ze bij jou moeten zijn – maar wij nemen ook al het gedoe rondom de hosting uit handen. Zo houd jij meer tijd over om je te focussen op je klanten. Bekijk onze diensten op het gebied van web development.

Lees ook over

Deel het op je socials

Daphne Striekwold - Copywriter Bridge Marketing | blogs & webpages, social media, email marketing

Eerst een kopje koffie?

Elke onderneming is anders en dit vraagt om een unieke en persoonlijke benadering. Wij gaan graag met je in gesprek om te kijken wat we voor je kunnen betekenen. Uiteraard is een gesprek gratis en vrijblijvend!

Eerst een kopje koffie?

Elke onderneming is anders en dit vraagt om een unieke en persoonlijke benadering. Wij gaan graag met je in gesprek om te kijken wat we voor je kunnen betekenen. Uiteraard is een gesprek gratis en vrijblijvend!
Let's get in touch

Waar kunnen wij je bij helpen?

Wil je meer informatie ontvangen over onze diensten, heb je een vraag of opmerking over onze content, of lijkt het je gewoon ontzettend gezellig om met ons in contact te komen? Vul dan het onderstaande formulier in en we komen zo snel mogelijk bij je terug!
Bridge Marketing logo Monochrome on Transparent
Building your brand on what makes you stand out.
Google reviews 4.8 / 5
(+31)620148356
info@bridge-marketing.nl
Volg ons op
© 2024 Bridge Marketing. All rights reserved.

Waar kunnen we je mee helpen?







Plan een strategiegesprek